Углед просвјетног радника...
Moderator: aquarius
Углед просвјетног радника...
Унаприједимо образовно-васпитни рад у нашим школама
Да би некакав посао напредовао на корист свима, мора постојати непристрасан систем вредновања учињеног.
На образовању и васпитању младих потребно је, под хитно, избјећи замку уравниловке која нас вуче просјечности избјегавајући вредновање учинка.
Потребно је изнаћи објективне и научне начине за вредновање рада запослених образовних радника али с великим опрезом и унутрашњом контролом вођења тог процеса.
Да ово не буде још једна високопарна тирада ево неколико практичних приједлога:
Омогућити ученицима да путем својих одјељенских заједница и даље преко својих представника у Савјету ученика врше тајно оцјењивање својих наставника у погледу методичних, стручних и људских вриједности. Наравно да сам процес треба бити тајан тј. само неки његови дијелови би били објављивани (рецимо прва три уз образложење одлуке). Друге, негативне, дијелове оцјењивања би користила Управа Школе (Школски одбор) у смислу разговора са онима који не испуњавају стандарде...
Омогућити родитељима да путем Одјељенских родитељских састанака и даље преко својих представника у Савјету родитеља врше тајно оцјењивање наставника који раде са њиховом дјецом. Ови резултати се могу користити само презентовањем пред Школским одбором и пред самим Савјетом родитеља с тим да се опет јавно истакну најбоље оцјењени а да се са онима који не задовољавају стандарде обави разговор испред Школског одбора.
Омогућити наставницима да преко Наставничког вијећа изврше тајно оцјењивање својих колега, тзв. самооцјењивање. Резултати би били презентовани првенствено Школском одбору и наравно Наставничком вијећу.
На основу резултата сва три оцјењивања Шкоски одбор би могао саставити упоредну листу и извршити награђивање најбоље пласираних наставника.
Инструменте за сва ова оцјењивања треба да састави педагошка служба Школе у тијесној сарадњи са Активима наставника, Савјетом ученика, Савјетом родитеља и наравно Школским одбором.
Наравно, као и у свему и свугдје, могуће су злоупотребе. Али зар није највећа злоупотреба ова садашња уравниловка која, већ дуже вријеме срозава углед просвјетног радника?
Да би некакав посао напредовао на корист свима, мора постојати непристрасан систем вредновања учињеног.
На образовању и васпитању младих потребно је, под хитно, избјећи замку уравниловке која нас вуче просјечности избјегавајући вредновање учинка.
Потребно је изнаћи објективне и научне начине за вредновање рада запослених образовних радника али с великим опрезом и унутрашњом контролом вођења тог процеса.
Да ово не буде још једна високопарна тирада ево неколико практичних приједлога:
Омогућити ученицима да путем својих одјељенских заједница и даље преко својих представника у Савјету ученика врше тајно оцјењивање својих наставника у погледу методичних, стручних и људских вриједности. Наравно да сам процес треба бити тајан тј. само неки његови дијелови би били објављивани (рецимо прва три уз образложење одлуке). Друге, негативне, дијелове оцјењивања би користила Управа Школе (Школски одбор) у смислу разговора са онима који не испуњавају стандарде...
Омогућити родитељима да путем Одјељенских родитељских састанака и даље преко својих представника у Савјету родитеља врше тајно оцјењивање наставника који раде са њиховом дјецом. Ови резултати се могу користити само презентовањем пред Школским одбором и пред самим Савјетом родитеља с тим да се опет јавно истакну најбоље оцјењени а да се са онима који не задовољавају стандарде обави разговор испред Школског одбора.
Омогућити наставницима да преко Наставничког вијећа изврше тајно оцјењивање својих колега, тзв. самооцјењивање. Резултати би били презентовани првенствено Школском одбору и наравно Наставничком вијећу.
На основу резултата сва три оцјењивања Шкоски одбор би могао саставити упоредну листу и извршити награђивање најбоље пласираних наставника.
Инструменте за сва ова оцјењивања треба да састави педагошка служба Школе у тијесној сарадњи са Активима наставника, Савјетом ученика, Савјетом родитеља и наравно Школским одбором.
Наравно, као и у свему и свугдје, могуће су злоупотребе. Али зар није највећа злоупотреба ова садашња уравниловка која, већ дуже вријеме срозава углед просвјетног радника?
Last edited by просвјета on 20.05.2015. 15:11, edited 3 times in total.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Samo administratori i moderatori Foruma mogu koristiti boje u cijelim postovima radi bolje preglednosti. Ostali korisnici mogu bojama isticati dijelove posta, ali nikako čitav post.
Ugodno kuckanje !
Ugodno kuckanje !
„Nije istina da vlast kvari ljude. Istina je samo da budale, ako se domognu vlasti, kvare vlast“ - George Bernard Shaw
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Predlog Prosvete svakako navodi na razmišljanje.
Dobro bi bilo čuti šta o ovom kažu oni što ocjenjuju, a i oni što se ocjenjuju,tj.đaci.
Uravnilovke ma gdje i kakve bile nikad nisu dale rezultate,jer ubijaju motivaciju ,a bez motivacije nema ni rezultata.
Nikad se neće postići maksimalana objektivnost ,niti postići maksimalni rezultati a i zloupotrebe su uvjek moguće bez jasno utvrđenih pravila i kontrole naravno .
Dobar šlagovrt za dobru i kvalitetnu raspravu, na neću reći životnu, ali veoma važnu temu ,kao što je kvalitetno ocjenjivanje, kako učenika, tako i nastavnika i u skladu sa postignutim rezultatom i nagrađaivanje samih prosvetnih radnika.
Prava tema za raspravu.
Dobro bi bilo čuti šta o ovom kažu oni što ocjenjuju, a i oni što se ocjenjuju,tj.đaci.
Uravnilovke ma gdje i kakve bile nikad nisu dale rezultate,jer ubijaju motivaciju ,a bez motivacije nema ni rezultata.
Nikad se neće postići maksimalana objektivnost ,niti postići maksimalni rezultati a i zloupotrebe su uvjek moguće bez jasno utvrđenih pravila i kontrole naravno .
Dobar šlagovrt za dobru i kvalitetnu raspravu, na neću reći životnu, ali veoma važnu temu ,kao što je kvalitetno ocjenjivanje, kako učenika, tako i nastavnika i u skladu sa postignutim rezultatom i nagrađaivanje samih prosvetnih radnika.
Prava tema za raspravu.
Samo budalu, dva puta ujede zmija iz iste rupe !
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Da bi se unaprijedio V-O rad u školama potrebno je napraviti promjene u vrhu, odnosno na fakultetima. Dok god tu rade profesori koji se liječe od alkoholizma, profesori koji pozivaju studente u kancelarije nasamo kako bi im davali neprimjerene komplimente, kao i oni kojima je bitnije da osnuju novu političku stranku, promjena neće biti. Treba promjeniti i način rada fakulteta, smanjiti broj studenata a povećati kvalitet predavanja i prakse. To ocjenjivanje nastavnika od strane učenika mislim da ne treba uzimati kao osnovni pokazatelj rada nastavnika. Učenik može zbog jedne loše ocjene ( a zaslužene ) da nastavniku da negativnu ocjenu iako ovaj dobro radi. Takav je slučaj i sa studentima koji ocjenjuju rad profesora. Znam to jer sam i ja student.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Опрости али ниси добро прочитао приједлог. Мислили смо и на то...Bato24 wrote: To ocjenjivanje nastavnika od strane učenika mislim da ne treba uzimati kao osnovni pokazatelj rada nastavnika. Učenik može zbog jedne loše ocjene ( a zaslužene ) da nastavniku da negativnu ocjenu iako ovaj dobro radi.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Ok. Vidim da ste napisali da su moguće zloupotrebe, ja sam se samo nadovezao i napisao na koji način je to moguće Teško je pronaći način na koji bi mogli vrednovati rad nastavnika. Jer, rezultati njegovog rada nisu vidljivi samo u školi.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Као што рекошмо:
Инструменте за сва ова оцјењивања треба да састави педагошка служба Школе у тијесној сарадњи са Активима наставника, Савјетом ученика, Савјетом родитеља и наравно Школским одбором.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Хм,
нисам баш компетентан да пишем на ову тему али ето узећу себи за право да прокоментаришем написано.
Моје мишљење, као родитеља који је до недавно имао ученика и студента у кући је да никако ( бар не још јер нас уби ова назови демократија ) неби требало дозволити да ученици оцјењују наставнике. Покушаћу образложити своје мишљење. Као прво мишљења сам да би наставници ( без увреде ) физичког и осталих предмета који су мало опуштенији и не изискују некакво посебно ангажовање ученика били сваке године оцијењени као најбољи. Сумњам да би то био наш колега форумаш који како из постова појединаца, а и његових могу закључити има вјероватно мало строжији или можда само реалан критериј. Могло би се догодити да би најбољи просвјетни радник буде онај ко ништа не ради, ништа не тражи, "дружи се" са дјецом па чак понекад попије пиву и запали цигарету са њима. Оцјене дијеле по страначкој припадности родитеља, познанству,родбинским везама, симпатијама ... Ја мислим да такви свакако нису за похвалити. Дакле требало би избјећи ту замку или изнаћи модел како то урадити на потпуно објективан начин, што је по мом мишљењу немогуће. Следећа замка коју би такође требало избјећи јесте да са оним "најлошијим" разговор обавља школски одбор. Такође сматрам да би то било необјективно јер људи који начешће сједе у тим одборима незнају ништа о педагогији, методици итд. ( незнам ни ја ).
Ово је моје скромно мишљење.
Министарство у коме ја радим је једино и Републици које само себе тестира, нисам сигуран да је и то добро. Колио пута годишње би онда требало тестирати докторе пошто им главу предајемо у руке, а њихова грешка завршава на "барама" - са бара се нико не враћа.
Тренутно сам склон мишљењу да је још увијек најбоље бар једном мјесечно вршити едукацију просвјетних радника о новим достигнућима,методама рада и сл.
нисам баш компетентан да пишем на ову тему али ето узећу себи за право да прокоментаришем написано.
Моје мишљење, као родитеља који је до недавно имао ученика и студента у кући је да никако ( бар не још јер нас уби ова назови демократија ) неби требало дозволити да ученици оцјењују наставнике. Покушаћу образложити своје мишљење. Као прво мишљења сам да би наставници ( без увреде ) физичког и осталих предмета који су мало опуштенији и не изискују некакво посебно ангажовање ученика били сваке године оцијењени као најбољи. Сумњам да би то био наш колега форумаш који како из постова појединаца, а и његових могу закључити има вјероватно мало строжији или можда само реалан критериј. Могло би се догодити да би најбољи просвјетни радник буде онај ко ништа не ради, ништа не тражи, "дружи се" са дјецом па чак понекад попије пиву и запали цигарету са њима. Оцјене дијеле по страначкој припадности родитеља, познанству,родбинским везама, симпатијама ... Ја мислим да такви свакако нису за похвалити. Дакле требало би избјећи ту замку или изнаћи модел како то урадити на потпуно објективан начин, што је по мом мишљењу немогуће. Следећа замка коју би такође требало избјећи јесте да са оним "најлошијим" разговор обавља школски одбор. Такође сматрам да би то било необјективно јер људи који начешће сједе у тим одборима незнају ништа о педагогији, методици итд. ( незнам ни ја ).
Ово је моје скромно мишљење.
Министарство у коме ја радим је једино и Републици које само себе тестира, нисам сигуран да је и то добро. Колио пута годишње би онда требало тестирати докторе пошто им главу предајемо у руке, а њихова грешка завршава на "барама" - са бара се нико не враћа.
Тренутно сам склон мишљењу да је још увијек најбоље бар једном мјесечно вршити едукацију просвјетних радника о новим достигнућима,методама рада и сл.
Свако зна своје, милиција свачије !
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Ja trenutno završavam Učiteljski studij i profesori koji mi predaju ( većina njih ) se nalazi u raznim odborima, za razne stvari, i znam iz prve ruke da većina njih nije kompetentna da donosi bilo kakve odluke vezano za pedagogiju. A upravo ti profesori vode seminare o edukaciji nastavnog kadra i unapređenja nastavnog procesa. Sastaviti instrument kojim se vrednuje nešto nije tako jednostavno jer tu treba u obzir uzeti razne komponente. Na fakultetu smo sastavljali instrumente za mjerenje uspjeha rada učenika na određenoj temi i uvijek ostane nešto nedorečeno. Ova tema je veoma škakljiva i nije tako jednostavno izmoći njeno rješenje. Ja sam mišljenja da nastavnicima treba dati malo veću slobodu što se tiče samog rada u učionici.
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Кажу да нам је све допуштено али не и на корист...
Инструменти су тим бољи што су једноставнији и није их потребно измишљати.
Сваки психолог с искуством их зна начинити. А слобода у учионици се подразумјева и не треба у њу дирати.
Али, за Бога милог, сваки посао се вреднује а ми вреднујемо постигнућа наших штићеника.
Па зар и ту не може доћи до пристрасности па опет...
Све је боље но уравниловка...
Али како год, можда буде боље да ово скинемо са форума?
Инструменти су тим бољи што су једноставнији и није их потребно измишљати.
Сваки психолог с искуством их зна начинити. А слобода у учионици се подразумјева и не треба у њу дирати.
Али, за Бога милог, сваки посао се вреднује а ми вреднујемо постигнућа наших штићеника.
Па зар и ту не може доћи до пристрасности па опет...
Све је боље но уравниловка...
Али како год, можда буде боље да ово скинемо са форума?
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Dobra je tema samo što je malo zainteresovanih Naravno, treba napraviti promjene i treba vrednovati uspješnost na kraju svake školske godine. Ja, evo priznajem, nisam dovoljno stručan da kažem na koji način tačno to da se uradi. Opet kažem, ugled prosvjetnog radnika je tu gdje jeste zbog raznih koji rade u školama i nazivaju se prosvjetnim radnicima. Kada na tim mjestima budu stručni i obrazovani ljudi, neće biti problema oko sastavljanja instrumenata
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Калиграфско-литерарни конкурс Ћирилица.
Додјела награда уз програм Просвјетиних секција и Градског хора.
Специјална гошћа предсједница Удружења књижевника Српске...
Фотографије можете погледати на:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 007&type=1
Додјела награда уз програм Просвјетиних секција и Градског хора.
Специјална гошћа предсједница Удружења књижевника Српске...
Фотографије можете погледати на:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 007&type=1
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Да ли је ико знао да је један наш суграђанин радио магистарски рад на ту тему ?!
Свако зна своје, милиција свачије !
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
Нека се покаже...
Re: Ugled prosvjetnog radnika...
СПКД "Просвјета" вам поклања...